Sommaruppehåll för torsdagsträningarna

Nu är vårens torsdagsträningar slut, men självklart finns det en hel del aktiviteter att välja på i sommar ändå.

Ni hittar en sammanfattning av vad som händer i sommar under läs mer.

U-final 1

 

14/6 Tisdagsträning Fjärås

21/6 Minitjoget Sätila. (Anmälan via klubbaktiviteter i eventor senast nu på fredag)

29/6 OL-tävling i Skene

Dessutom kommer 12 Löftanungdomar att vara med på Hallands ungdomsläger i Sibbarp nästa helg. Hoppas att ni får kul.

Det finns även en hel del sommartävlingar att välja på i sommar och främst rekommenderar vi alla att springa vår egna tävling Hallands tredagars 15-17 Juli. Det är en av Sveriges största tävlingar och vi hoppas på stort deltagande både från Löftanungdomar och orienterare från hela Norden. Anmäl gärna på eventor om du som förälder/vuxen har möjlighet att hjälpa till då det krävs många funktionärer.

 

Runt 50 Löftingar kommer också att bege sig till Sälen för femdagarsorienteringen.

12 Löftingar kommer att bege sig till Idre för Fjäll-ol och tredagarstävling. Ungefär lika många kommer att springa i Helsingborg och Helsingör nästa helg på tre skåningar och en dansk. Jesper och Adrian kommer att vara en månad på kombinerat orientering och konfirmationsläger i Eksjö med bl.a. Elin Månsson som ledare och Axel ska vara med på regionsläger i Skåne.

Sen har vi de två stora sommarstafetterna Tjoget och U10-Mila. Som det ser ut nu blir det ett Tjogetlag och ett lag i HD18 och ett lag i HD12 på U10-Mila. Anmäl er inom kort om ni vill vara med. Vi kommer att ha en träningsdag inför U10-mila tisdag den 2:e augusti.

Skicka gärna rapporter från era sommaräventyr med orientering och lägg gärna in bilder på facebooksidan.

Höstens träningar startar igen med första tisdagsträningen den 9:e augusti och första torsdagsträningen den 11:e augusti.

Orienteringssektionen önskar alla en riktigt härlig sommar och glöm inte att det går bra att träna på egen hand. Lägg banor med tydliga kontrollföremål som ensamma stenar eller jakttorn mm. Passa gärna på att ta med en karta på promenaden eller joggingturen för att öva kartläsning i farten. Ett jämnt tempo utan stopp är bästa försutsättningen för att få ut max av sin kapacitet under ett lopp. Lycka till.

/OL-sektionen genom Magnus

 

 

En kommentar

  1. Hej. Det måste vara fel i Eventor för Minitjoget. Det är inte mycket mening med att säga att man skall anmäla sig senast fredag när anmälningsstopp är satt till fredag 0:00 :-).

Kommentarer är stängda.